Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Baryczy

Programy

SOSW w Baryczy pełni funkcję wiodącego ośrodka koordynacyjno- rehabilitacyjno- opiekuńczego (WOKRO) na terenie powiatu koneckiego w programie kompleksowego wsparcia dla rodzin, w rządowym programie „Za życiem”. Program jest skierowany do dzieci w wieku 0-  6 lat, zamieszkujących głównie na terenie powiatu koneckiego. Zajęcia są prowadzone przez zespół specjalistów organizujących wczesne wspomaganie rozwoju. Zgłoszenia do programu można składać w siedzibie placówki: Barycz 64, 26-200 Końskie,  telefon 41 372 52 19. Dokumentacja rekrutacyjna zawiera: "Wniosek o objęcie dziecka opieką WOKRO", "Regulamin rekrutacji", "Oświadczenia". Wymienione dokumenty oraz szczegółowy opis programu znajdują się w zakładce Rządowy program "Za życiem", a także w zakładce Do pobrania.

 


 

Nasza Placówka bierze udział w programie „Śniadanie daje moc”. Program ten jest działaniem w ramach strategii Partnerstwa dla Zdrowia, które do dotychczasowych działań nakierowanych na walkę z niedożywieniem dzieci w Polsce dodaje szeroko zakrojoną edukację najmłodszych oraz angażuje rodziców i nauczycieli w kwestie prawidłowego żywienia dzieci.

 


 

Głównym celem programu Wspólnej Polityki Rolnej „Owoce i warzywa w szkole” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym. Dzieciom uczestniczącym w programie udostępnia się 2, 3 razy w tygodniu świeże owoce i warzywa oraz soki. Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje jednorazowo porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego produktu warzywnego.

 


 

Nasz Ośrodek bierze również udział w programie „Szklanka mleka”. Ideą programu jest promowanie wśród dzieci zasad zdrowego odżywiania oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez zachęcanie ich do konsumpcji mleka i przetworów mlecznych.

 

 


 

Tablica interaktywna ma wielorakie zastosowanie w pracy z uczniem. Pozwala zaprezentować ciekawe materiały na lekcjach, możliwe jest wyświetlenie różnych zabaw, które sprawdzają się w pracy w młodszych klasach, można korzystać z materiałów edukacyjnych, udostępnionych i tworzonych na potrzeby uczniów przez różne portale edukacyjne. Przyswajanie wiedzy zwłaszcza wśród uczniów, którzy mają problemy z nauką, jest łatwiejsze, istnieje możliwość wydrukowania lub przesłania uczniom w formie elektronicznej materiałów z lekcji. Można je obsługiwać za pomocą wskaźnika, dłoni, w jednej chwili może na niej pracować nawet kilka osób. Duża rozdzielczość oraz wymiary są widoczne dla wszystkich uczniów znajdujących się w klasie.

 


 

Dzięki zakupionemu wyposażeniu z programu "Laboratoria Przyszłości" można rozwijać zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Program Laboratoria Przyszłości uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki ale też innych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych.

 


 

W Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Baryczy kolejny raz realizowany był rządowy program pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych – „Wyprawka szkolna” 2021. Zakupione z programu podręczniki są zgodne z podstawą programową i zaspokajają w pełni potrzeby edukacyjne uczniów. Uczniowie są wyposażeni we właściwe, poprawne merytorycznie podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe.

 


 

Zakupione z programu „Dotacja celowa” pomoce umożliwiają niepełnosprawnym uczniom właściwą realizację podstawy programowej, zaspokajają w pełni ich potrzeby w zakresie podręczników, materiałów edukacyjnych oraz materiałów ćwiczeniowych. Dzieci są wyposażone w piękne, kolorowe i poprawne merytorycznie materiały do nauki. Dzięki „Dotacji celowej” zwiększy się poziom wiedzy i umiejętności szkolnych oraz komfort pracy uczniów niepełnosprawnych.